17 грудня 2021
Національний тиждень читання у Бібліотеці – продовжується!
У рамках заходу Бібліотека імені М. А. Жовтобрюха представляє нові книжкові надходження до університетської книгозбірні. Пропонуємо ознайомитися з тематичними підбірками видань і книжковими новинками, які зацікавлять книголюбів. Ми прагнемо, аби кожен відвідувач нашої бібліотеки знайшов свою книжку, свого автора, свій формат читання. Тож обирайте свою книгу та насолоджуйтеся читанням!
Праці викладачів Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка
101 історія успіху, народжена в Україні. Київ : Логос, 2021. 252 с. |
|
Березан О. І. Психопатологія та клініка інтелектуальної недостатності : навч. посіб. для студ. напряму підготовки 016 Спеціальна освіта / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2-ге вид., виправ. та допов. Полтава, 2021. 200 с. |
|
Біологічні, медичні та науково-педагогічні аспекти здоров'я людини : матеріали міжнар. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 21-22 жовт. 2021 р.) / за заг. ред. С. В. Пилипенка ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка ; Київ. нац. ун-т імені Тараса Шевченка ; Київ. нац. мед. ун-т імені О. О. Богомольця та ін. Полтава : Астрая, 2021. 236 с. |
|
Випускники природничого факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка – науковці України / за ред. Н. І. Шиян ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : Сімон, 2019. 243 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/13570 |
|
Гриньова М. В., Оніпко В. В., Купріян К. В. Формування дослідницьких компетентностей учнів під час екскурсій із біології : навч.-метод. посіб. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2-ге вид. Полтава, 2020. 373 с. (Нова українська школа). URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/13592 |
|
Дмитренко В. Історіографія історії української культури : посіб. для підгот. до практ. занять / уклад. В. Дмитренко ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка, Ф-т технологій та дизайну, Каф. культурології та методики виклад. культурологічних дисциплін. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2018. 80 с. |
|
Естетика і етика педагогічної дії : зб. наук. пр. / голов. ред. Г. І. Сотська ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Київ ; Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2021. Вип. 23. 272 с. |
|
Життя для справ, для подвигу, для людей: слово про професора Бориса Васильовича Года / упоряд.: Р. Басенко, Н. Год ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : АСМІ, 2021. 292 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17087 |
|
Кирильчук О. Schritt fur Schritt in die Ubungsgrammatik. (Крок за кроком у практичну граматику) : навч. посіб. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2020. 116 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/15049 |
|
Конєва Т. М. Типологічні сходження й контактні зв'язки української та зарубіжної літератур : монографія / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : Сімон, 2020. 143 с. |
|
Мистецька освіта в інформаційному суспільстві : матеріали всеукр. наук.-практ. конф. (м. Полтава, 20–21 трав. 2021 р.) / ред. кол.: Н. В. Сулаєва, В. С. Ірклієнко, Т. В. Саєнко ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава, 2021. 181 с. |
|
Москаленко Ю. Д., Коваленко О. В., Черкаська Л. П. Алгебра і теорія чисел : метод. рек. до проведення практ. занять та організації самостійної роботи студ. предметної спец. 014.04 Середня освіта (Математика) / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2021. 96 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17121 |
|
Новітні теоретико-методичні й методологічні засади розвитку фізичного виховання і спорту : матеріали регіональної наук.-практ. онлайн-конф. (м. Полтава, 5 трав. 2021 р.) / ред. кол.: П. В. Хоменко, О. О. Момот, І. В. Тараненко, О. М. Павленко ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : Сімон, 2021. 100 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/7778 |
|
Олійник С. П., Степаненко Н. С. Тестові завдання з методики навчання мовно-літературної освітньої галузі : навч. посіб. для студентів, магістрів, абітурієнтів спец. 013 Початкова освіта / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : Сімон, 2020. 204 с. |
|
Природне навколишнє середовище та здоров'я людини : навч. посіб. / за ред. С. В. Пилипенка ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : Астрая, 2021. 242 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/18054 |
|
Рідний край : альманах Полтав. держ. пед. ун-ту. / голов. ред. М. Степаненко ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2019. № 2 (41). 266 с. |
|
Розчаклування недуги. Локальна історія, "старі" хвороби та "нова" медицина в Україні XVIII - XIX ст. : монографія / за ред.: В. Маслійчука, І. Сердюка ; Центр історико-антропологічних досліджень ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Харків, 2021. 352 с. У монографії йдеться про початки нових медичних уявлень та державної системи медицини. Дослідники звертають увагу, як імперські ініціативи втілювалися на локальному рівні й накладалися на місцевий контекст, а наукові знання поєднувалися із традиційними практиками зцілення. Окремі розділи монографії написані в межах виконання наукового проєкту “Якість життя та демографічні характеристики населення Наддніпрянської України другої половини ХVІІІ – початку ХХ ст.”, який торік переміг на конкурсі “Підтримка досліджень провідних та молодих учених” Національного фонду досліджень України. |
|
Синиця С. В., Шестерова Л. Є., Синиця Т. О. Оздоровча аеробіка. Спортивно-педагогічне вдосконалення : навч. посіб. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Львів : Новий Світ-2000, 2018. 236 с. |
|
Словник термінів з курсу "Основи педагогічної майстерності" : для студ. усіх спец. / за ред. М. В. Гриньової ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2-ге вид., допов. Полтава : Астрая, 2020. 82 с. |
|
Словник термінів та понять зі спортивних дисциплін : навч.-метод. посіб. / О. О. Момот, Є. Ю. Шаповал, Ю. В. Зайцева та ін. ; Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : Сімон, 2021. Ч. 2. 197 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16472 |
|
Согоконь О. А., Донець О. В. Словник основних термінів та понять з фізичного виховання за модулями (спортивні ігри, професійно-прикладна фізична підготовка, гімнастика) : навч.-метод. посіб. / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : Сімон, 2021. Ч. 2. 118 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17898 |
|
Титаренко В. П. Методика вивчення декоративно-прикладної творчості : навч. посіб. Полтава : Астрая, 2020. 252 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16847 |
|
Титаренко В. П., Титаренко О. О. Основи сучасного виробництва : навч. посіб. Полтава : Астрая, 2021. 480. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/16848 |
|
Титаренко В., Цина А. Історія трудового навчання в Україні : навч. посіб. Полтава : Астрая, 2021. 240 с. |
|
Черкаська Л. П., Москаленко О. А., Москаленко Ю. Д. Методика навчання математики у вищій школі : метод. рек. до проведення практ. занять та організації самостійної роботи студентів предметної спец. 014.04 Середня освіта (Математика) / Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. Полтава : ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2021. 67 с. URL: http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/17332 |
Літературознавство, мовознавство
Авраменко О. М., Блажко М. Б. Українська мова та література: за новою редакцією правопису : довідник : завдання в тестовій формі. Київ : Грамота, 2020. Ч. І. 496 с. Збірник містить теоретичний матеріал, завдання в тестовій формі різного рівня складності з української мови та літератури, а також перелік слів з нормативним наголосом. Посібник укладено відповідно до чинних програм з української мови та літератури для закладів загальної середньої освіти й нової програми до ЗНО-2021. Видання призначене для якісної підготовки школярів до зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури. Матеріал посібника також можуть використовувати вчителі під час проведення уроків для навчального тестування й контрольних робіт. |
|
Бондаренко А. Текстово-світоглядні моделі художнього мовомислення ХХ століття : монографія. Ніжин, 2009. 323 с. Видання присвячено аналізу текстово-категорійних властивостей та світоглядних особливостей художньої мови ХХ століття. Уточнено зміст категорійного поняття "художнє мовомислення" як естетично значущої й світоглядно структурованої площини сенсоутворення. Вироблено конструкт взаємодії асоціативно-смислового поля художніх текстів та основоположних зрушення всередині текстової системи художньої мови: денонсацію її аксіологічного й підсилення образного чинників. |
|
Бондаренко А. Темпоральність у поетичній мові ХХ століття : монографія / Ніжин. держ. ун-т імені Миколи Гоголя. Ніжин, 2013. 360 с. У монографічному дослідженні на матеріалі творів 60 поетів (близько 6000 одиниць), уперше здійснено реконструкцію темпорального світу поетичної мови XX століття, моделлю якого є функціональне поле. Одиниці вказаного польового утворення проаналізовано шляхом інтегративного підходу в таких аспектах: структурному, семантичному, прагматичному й когнітивному. Вивчено парадигматичні й синтагматичні, експліцитні й імпліцитні одиниці функціонально-семантичного поля темпоральності, які належать до різних мовних рівнів. Зіставлено напрямки когніції часу в буденній та поетичній картинах світу. Визначено зони перехресного картування концептів «час», «людина», «довкілля» та «рух». В оформленні обкладинки використано репродукцію картини Р. Маргрітта «Пронизаний час». |
|
Бондаренко А. Образна семантика темпоральності українських поетичних тестів ХХ століття : монографія. Ніжин, 2017. 392 с. У дослідженні на матеріалі, який становить більш як 6 тисяч одиниць, вибраних із творів 65 письменників, уперше здійснено повноаспектне вивчення семантики словесних образів часу українських поетичних текстів століття. Запропоновано розуміння нелінійної нерівноваги природи периферії функціонально-семантичного поля темпоральності. Аргументовано розгляд образної семантики темпоральності в інтегративному вимірі, з використанням інструментарію традиційних і новітньої (синергетичної) парадигм, а також кількох лінгвістичних дисциплін. Схарактеризовано темпоральну конотацію як підґрунтя словесних образів часу з імпліцитним темпоральним компонентом. Виявлено відповідність між референційними й оцінними моделями образної семантики темпоральності. Встановлено кореляції між репрезентаційними моделями образної семантики темпоральності та функціями іменних синтаксем темпоральної групи. Об’єктивовано функції актрактора й репелера як основних чинників моделювання образної семантики темпоральності. Розглянуто поляризаційні процеси, пов’язані з експліцитною, імпліцитною, оцінною й репрезентаційною образною семантикою темпоральності. Результати дослідження призначено для використання в процесі викладання базових і спеціальних курсів стилістики, лінгвістичного аналізу тексту, лінгвістики тексту, лексикології, етнолінгвістики, лінгвокультурології та лінгвосинергетики. |
|
Бондаренко Ю. Методика шкільного вивчення української літератури на засадах ідеаційно-концептуального підходу: теорія і практикум. Ніжин, 2012. 199 с. Навчальний посібник присвячений розвитку знань і вмінь майбутніх учителів української літератури організовувати шкільне вивчення художнього твору на засадах ідеаційно-концептуального осмислення. Теоретичний матеріал посібника доповнений системою вправ, націлених на формування в студентів здатності забезпечувати дослідницьку, конструкторську, організаторську, комунікативну діяльність в аспекті, визначеному змістом поставленої проблеми. |
|
Бондаренко Ю. Вивчення образів-персонажів літературного твору в школі: теорія і практикум. Ніжин, 2015. 216 с. У посібнику представлено п'ятнадцять видів пообразного аналізу літературного твору в школі. Автор видання здійснив концептуальне забезпечення діяльності вчителя та учнів, сформувавши систему необхідних принципів. Теоретична інформація поєднана із системою вправ, які спрямовані на вироблення у студентів-філологів здатності здійснювати організацію навчального процесу на основі названого шляху аналізу. |
|
Бондаренко Ю. Методика шкільного вивчення сюжетно-композиційної організації епічного твору: теорія і практикум. Ніжин, 2018. 143 с. У посібнику запропоновано теоретико-практичну модель розвитку знань і вмінь студентів-філологів організовувати шкільне вивчення епічних творів крізь призму їх сюжетно-композиційної організації. Крім того, посібник уміщує низку вправ, які можна використовувати для формування в майбутніх учителів літератури здатності організовувати дослідницьку діяльність учнів у площині сюжету та композиції художніх творів. |
|
Заболотний О. В., Заболотний В. В. Український правопис – це доступно! Київ : Літера ЛТД, 2020. 272 с. Пропонуємо вам український правопис у легкій для сприймання формі – доступно, зрозуміло, дохідливо, ясно, прозоро, популярно. Кожна опорна схема, асоціація, лайфхак, рекомендація чи добірка актуальних слів наповнюватимуть вас неймовірним відчуттям успіху. А наведені в таблицях повні правила стануть міцним фундаментом для ваших знань. Водночас зазначимо, що правопис – це система, що постійно розвивається, оскільки відбуваються зміни в суспільстві, а мова, як живий організм, нарощується новими словами, видозмінюється, набуває нових властивостей. 2019 року прийнято нову редакцію Українського правопису, відповідно до якої окремі норми було змінено. Як тепер правильно писати: веб-сайт чи вебсайт, фейсбуку чи фейсбука, фоє чи фойє, проект чи проєкт? Відповіді на нові та багато традиційних запитань щодо правопису ви знайдете на сторінках цього посібника. Його створено саме для вас, аби допомогти зорієнтуватися в нормах письма. Тож бажаємо, щоб робота з ним була цікавою та успішною. |
|
Ільницький М. М. На перехрестях віку : у 3 кн. Київ : Видав. дім "Києво-Могилянська академія", 2008. Кн. 1. 840 с. Перша книга вибраних праць Миколи Ільницького містить літературно-критичні та історико-літературні статті, передмови, портрети, рецензії, які охоплюють понад сорок років його творчої діяльності. У них відображено важливі грані літературного процесу історичного періоду, сповненого драматизму суспільного життя: зв'язок слова і національного світосприйняття, трансформацію «вічних образів», характер міжлітературних взаємозв’язків і типологічних спорідненостей. У книзі окреслено характер творчої індивідуальності багатьох материкових та діаспорних українських письменників. Видання розраховане на широке коло читачів, зокрема на науковців, студентів та аспірантів гуманітарних профілів вищої школи, вчителів літератури. |
|
Ільницький М. М. На перехрестях віку : у 3 кн. Київ : Видав. дім "Києво-Могилянська академія", 2008. Кн. 2. 703 с. До другої книги праць Миколи Ільницького ввійшли монографії про Богдана-Ігоря Антоновича, Ігоря Калинця та «портрет» літературного Львова XX століття Нарис про Б.-І. Антоновича – перше в українському літературознавстві дослідження про талановитого поета (1909-1937), творчість якого за радянського режиму замовчувалася і спотворювалася. У портреті І. Калинця розкрито закоріненість слова поета в духовну традицію української культури та інтенсивність новаторських пошуків, втілення громадського сумління покоління 60-80 років і суверенності поетичного слова. Літературні портрети постають яскравими фрагментами широкого тла – літературного життя Львова протягом ХХ століття, насиченого драматичними колізіями й спрагою оновлення поетичного слова. Розраховано на науковців, студентів і всіх, хто цікавиться українською літературою. |
|
Качуровський І. Променисті сильвети : лекції, доповіді, статті, есеї, розвідки. Київ : Видав. дім "Києво-Могилянська академія", 2008. 766 с. У підсумковій збірці своїх літературознавчих розвідок Ігор Качуровський з властивою йому неупередженістю висвітлює промінентні постаті майстрів українського слова як загальновизнаних, так і тих, чия творчість донедавна залишалась у тіні. Серед останніх передусім письменники української діяспори і зокрема представники покоління Другої світової війни покоління, до якого належить і сам автор. Завдяки широті охопленого матеріялу і потужній інтелектуальній енергетиці авторського викладу книгу можна розглядати як оригінальний підручник з історії української літератури кінця XIX–XX ст. Уперше видані 2002 р. у монографічній серії Українського Вільного Університету (Мюнхен), «Променисті сильвети» через чотири роки принесли Ігореві Качуровському Шевченківську премію. Для студентів та викладачів-гуманітаріїв, усіх, хто цікавиться історією українського письменства. |
|
Качуровський І. В. 150 вікон у світ: з бесід, трансльованих по радіо "Свобода". Київ : Видав. дім "Києво-Могилянська академія", 2008. 463 с. У цій книзі зібрано бесіди про творчість відомих, маловідомих або й зовсім невідомих у нас представників світового письменства (значно меншою мірою – музики і малярства), творчі портрети українських перекладачів, огляди перекладних антології та перекладознавчих праць, відгуки на різноманітні поетичні і прозові переклади, видані на Україні чи в діаспорі, а також на переклади творів української літератури мовами світу. За ілюстративний матеріал бесіди на літературні теми правлять числення поетичні переклади – як самого автора, так і його колег-перекладачів. Видання розраховане на широке коло читачів, готових пізнавати нові сторінки в історії світової культури або ж заново відкривати вже відоме в іншому, часом несподіваному, насвітленні – з погляду людини, яка за довгі роки життя на Заході звикла міряти мистецькі явища єдиною мірою – мірою естетичної вартости, без огляду на жодні стереотипи. |
|
Мартинова Г. І., Щербина Т. В. Словник середньонаддніпрянських говірок / Черкас. нац. ун-т імені Богдана Хмельницького. Черкаси : Чабаненко Ю. А., 2020. 492 с. У словнику представлено лексичний склад середньонаддніпрянських говірок, що стали основою української літературної мови. Його укладено за матеріалами автентичних діалектних текстів, записаних наприкінці XX–на початку XXI ст. упорядниками праці. До її реєстру увійшли не тільки одиниці сучасного лексикону носіїв середньонаддніпрянських говірок, а й призабуті слова, словосполучення, фразеологізми. Кожну словникову статтю ілюстровано мінітекстами, що відображають різні сторони матеріального і духовного життя діалектоносіїв. Видання словника сприятиме поповненню лексикографії української мови, збереженню її говіркових особливостей та увіковіченню народу-творця. Словник призначений фахівцям-філологам, учителям, усім, кого цікавить живе народне мовлення середньонаддніпрянців, їхня матеріальна й духовна культура. |
|
Наєнко М. На сторожі людяності. З пам'яті про Бориса Олійника. Київ : Освіта України, 2021. 90 с. Борис Олійник – одна з найпомітніших постатей в українській поезії другої половини ХХ століття. Про нього існує чимало критичних досліджень як про поета і політика, але мемуарної літератури – не дуже. Автор спробував у цій книжечці розповісти про нього переважно як поета, до того ж – сприйнятого ним самим. Вона через те в міру суб’єктивна, хоча окремі сторінки не позбавлені об’єктивності. Особливо в тих місцях, де поет постає учасником літературного процесу часів шістдесятництва, виявляє пам’ятливу турботу про своє покоління, вболіває за підготовку молодого покоління, яке обирає собі фах-покликання бути письменником. Його думки з цього приводу часом суперечливі, як і суперечливим був поет у своїх політичних поглядах і вподобаннях. |
|
Наєнко М. Юрій Мушкетик: Обраний дорогами. Відлуння творчості і спогад про спогад. Київ : Освіта України, 2021. 74 с. Родом з Вертіївки (Чернігівщина), студент, аспірант Київського університету імені Тараса Шевченка, голова Київської і Всеукраїнської спілки письменників – таким у цій книжці постає Юрій Мушкетик – лауреат Шевченківської премії, Герой України. Але насамперед – знаний прозаїк епохи шістдесятництва, громадянський діяч і вболівальник за долю України. Поштовхом до написання цієї студії став вихід мемуарної книжки письменника «Дороги, які нас вибирають». Аналізуючи її, автор окреслює обличчя епохи, в яку жив Юрій Михайлович, розглядає його творчість у контексті творчості багатьох його сучасників, показує опір художнього слова процесам радянської заблокованості української літератури та суперечливий розвиток її після здобуття Україною незалежності. |
|
Наєнко М. Анатолій Дімаров: Чи будуть люди? Штрихи до літ-портрета і спогад про сусіда-письменника. Київ : Освіта України, 2021. 92 с. Анатолій Дімаров ‒ один із знакових українських письменників повоєнного покоління. Зазнавши в боях із гітлерівцями поранення, він усі роки потім займався журналістикою, видавничою справою і власне письменством. У його доробку ‒ десятки віршів, оповідань, повістей і романів. У цій книжці пропонуються штрихи до його літературного портрета, з якого видно, як письменник еволюціонував від нав’язаної йому радянщини до національно свідомого класика національної літератури другої половини XX-го і початку XXI-го століть. І в пізніші компартійні часи, і в роки української незалежності він розвивався як відвертий опозиціонер, що відбилося і в його житті та творчості. Найочевидніше це простежується на долі найбільш відомого роману письменника «І будуть люди», який у 60-х роках хоча й опубліковано, але дуже покалічено цензурним втручанням. Автора, відтак, відлучено було від літератури на майже десять літ. У пропонованій книжці свої міркування про творчість письменника автор поєднує зі спогадами про нього як сусіда по квартирі і талановито-іронічного оповідача про свій час та про себе. Деякі міркування у пропонованих публікаціях, що з’являлися в різний час, почасти повторюються, але, як знаємо, правдивому слову, як і молитві, повтори не шкодять. |
|
Наукові записки Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Київ : Видав. Дмитра Бураго, 2016. Вип. 1 (83) : Літературознавство. 228 с. У виданні висвітлені актуальні проблеми сучасного літературознавства, містять розвідки з історії української та зарубіжної літератури, розглядаються особливості проблематики творів та їхньої поетики, питання жанру та стилю. Видання адресоване літературознавцям, викладачам вищих та середніх навчальних закладів і шкіл, аспірантам та студентам-філологам. |
|
Ольховська Л. В. "Я любив малювати..." Володимир Короленко. Полтава, 2021. 64 с. Ця книга є першою спробою ґрунтовно ознайомити читачів із однією з граней таланту видатного письменника-класика кінця XIX- початку XX ст. В. Короленка – умінням малювати. Видання інформує про інші цікаві факти біографії знаменитого полтавця. Ілюстративний матеріал є частиною фондової колекції Полтавського літературно-меморіального музею В. Короленка. Для мистецтвознавців, музеєзнавців, істориків, краєзнавців, а також широкого загалу шанувальників як мистецтва слова, так і образотворчого мистецтва. |
|
Синицька Н. Гра у класики: поетика української інтелектуальної прози 1960–1990 років : монографія. Чернівці : Місто, 2018. 224 с. З автографом автора. У монографії досліджується феномен української інтелектуальної прози 60-90-х рр. ХХ століття, представленої творчістю Б. Бойчука, В. Дрозда, П. Загребельного, Ю. Іздрика, С. Майданської, Ю. Мушкетика, Г. Пагутяк, В. Тарнавського, Вал. Шевчука, Ю. Щербака та ін. Розглядаються основні властивості художньої концепції інтелектуальної прози, глибинний зміст творів розкривається завдяки розшифруванню образів-символів та інтертекстуальності, що вписують інтелектуальну прозу у контекст культури. Одним із джерел для письменників-інтелектуалів була творчість попередників, перегук із класиками. Гра з класичною літературою є не лише ознакою сучасного постмодерного твору, а перш за все ознакою інтелектуальної прози. Монографія розрахована на філологів та всіх хто цікавиться прозою. |
|
Українська мова. 6 клас. Розробки уроків / уклад.: Р. Ф. Орищин, Л. В. Залюбовська. Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. 352 с. У посібнику подано розгорнуті конспекти уроків з української мови для 6 класу за чинною програмою. Видання також містить календарно-тематичне планування. Для вчителів-філологів, студентів філологічних факультетів. |
|
Українська мова. 7 клас. Розробки уроків / уклад.: Р. Ф. Орищин, Л. В. Залюбовська. Тернопіль : Підручники і посібники, 2020. 256 с. У посібнику подано розгорнуті конспекти уроків з української мови для 7 класу за чинною програмою. Видання також містить календарно-тематичне планування. Для вчителів-філологів, студентів філологічних факультетів. |
|
Ющук І. П. Практичний довідник з українського правопису. Київ : Освіта, 2020. 128 с. У довіднику враховано всі зміни й доповнення, передбачені Українським правописом 2019 року. Правила викладено лаконічно й дохідливо, проілюстровано прикладами. Систематизація матеріалу забезпечує зручність у користуванні. Довідник стане у пригоді вчителям, викладачам, учням, абітурієнтам, студентам, авторам, працівникам редакцій, усім, хто дбає про свою грамотність. |