25 лютого 2016
Ренуар П'єр Огюст (Renoir, Pierre Auguste) (1841-1919) - французький живописець, графік і скульптор; представник імпресіонізму.
Народився в Ліможі 25 лютого 1841. Незабаром його сім'я переїхала до Парижа, де в 1862 він поступив в майстерню Шарля Глейра, посереднього майстра, але хорошого знавця техніки живопису, прищепив йому повагу до ремесла художника на все життя.
Тут Ренуар познайомився з Клодом Моне, Камілем Піссарро та іншими художниками, які пробудили в ньому інтерес до пленерного живопису. Незважаючи на те, що Ренуар брав участь у кількох виставках імпресіоністів, він продовжував надсилати свої роботи в Салон, де особливий успіх мав його портрет Мадам Шарпантьє з дочками (Нью-Йорк, музей Метрополітен).
Головний внесок Ренуара в живопис імпресіонізму - використання яскравих фарб при зображенні людських фігур і створенні складних багатофігурних композицій. Протягом 1870-1880-х років улюблена тематика Ренуара - времяпрепровождение і розваги середнього і нижчого класів епохи Третьої республіки: Мулен де ла Галетm (1876, Париж, Лувр), Сніданок човнярів (Вашингтон, галерея Філіпс) та ін До 1885 Ренуар усвідомив , що яскраві веселкові кольори його палітри неадекватні образу реального світу.
Після поїздки в Італію і вивчення живопису французьких майстрів 18 в. він став більше уваги звертати на малюнок і передачу обсягу; роботи цього періоду представляють т.зв. «Сухий стиль» Ренуара.
Ренуар був блискучим колористом, але не теоретиком мистецтва. Похмурі тони його ранніх робіт під впливом живопису Моне і Піссарро поступово змінилися в 1870-і роки зеленувато-синюватою кольоровою гамою. У 1880-і роки в результаті захоплення живописом Франсуа Буше і Ежена Делакруа в картинах художника переважають теплі жовті та червоні тони. Однак найбільш сильний вплив на Ренуара зробила живопис Рубенса, з її багатством відтінків червоного, які стали основою колориту його власних творів.
Художник жорстоко страждав від артриту; з 1912 він міг писати, тільки прив'язуючи кисть до руки. Помер Ренуар в своєму будинку в Кань-сюр-Мер 17 грудня 1919.
Запрошуємо до наукового абонементу переглянути книжкову виставку "Жодного дня без живопису".